top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תDana Gelerter

21. כשהאו״ם מציב יעדים ומטרות

עודכן: 1 ביולי 2020

2015 הייתה שנה מיוחדת מאוד, לא רק בגלל שזו הייתה השנה שבה טל מוסרי בגד בנו, ולא בגלל הסצנה הבלתי נשכחת של Shame! Shame! Shame! במשחקי הכס. אלא בגלל שבשנה זו האו״ם שחררו לעולם את ה SDGs - Sustainable Development Goals אלו 17 יעדים שהסכימו עליהם כל מנהיגי העולם. הם שמו להם למטרה את שנת 2030. בעצם הם והן הפיצו לעולם את הבשורה שיש לנו 15 שנים להפוך את העולם למקום יותר טוב.

היעדים: 1.מיגור העוני 2.אפס רעב/אי בטחון תזונתי 3.בריאות טובה 4.חינוך איכותי 5.שיוויון מגדרי 6.מים נקיים ותברואה 7.אנרגייה נקייה בת-השגה 8.עבודה מהוגנת וצמיחה כלכלית 9.תעשייה, חדשנות ותשתיות 10.צמצום האי שיוויון 11.ערים וקהילות מקיימות 12.צריכה וייצור אחראיים 13.אפחות שינוי האקלים והשפעותיו 14.חיים מתחת למים 15.חיים על פני האדמה 16.שלום, צדק וחוזק המוסדות 17.שותפות להשגת היעדים.


כמו כל תוכנית עבודה טובה, את היעדים הם חילקו ל-169 מטרות. בפעם הראשונה שקראתי את היעדים והמטרות הרגשתי שיש תקווה, שסימנו את הבעיות הגדולות שיש לנו ושמו יעד לפתרון שלהן. המטרות האלו נותנות לבעלות עסקים, למשקיעות, למחנכות, לכל האנשים והנשים בעולם את היכולת לתרום למטרה. אני חושבת שכל מי שיש לה השפעה אפילו הכי קטנה יכולה להתחבר לכמה מטרות ולפעול לקראתן. בנוסף, יש איך למדוד השפעה, יש קבוצות שאפשר ללמוד מהן, יש מקומות לקחת מהם רעיונות. פתאום כל העולם מדבר באותה השפה. מצרפת כאן חלק מהמטרות - להראות כמה דרך ארוכה עוד יש לנו ומצד שני איזו תמיכה יש לנו כדי לפעול למען הגשמת המטרות האלו.

ביעד 5 - שיוויון מגדרי 5.2 לשים סוף לכל אלימות נגד וניצול של נשים ונערות 5.3 מניעת נישואים כפויים וקטיעת אברי מין 5.5 הבטחת השתתפות מלאה למנהיגות ובקבלת החלטות

ביעד 11 - ערים וקהילות מקיימות 11.2 עד לשנת 2030, מתן גישה למערכות תחבורה בטוחות, ברות השגה, נגישות וברות קיימא לכל. 11.7 עד לשנת 2030, מתן גישה אוניברסלית לשטחים בטוחים, מכלילים ונגישים, ירוקים וציבוריים, במיוחד עבור נשים וילדים, אנשים מבוגרים ואנשים עם מגבלויות.

ביעד 16 - שלום, צדק וחוזק המוסדות 16.2 הפסקת הניצול, ההתעללות, הסחר בבני אדם וכל סוג של אלימות ועינוי של ילדים. 16.5 הפחתה משמעותית של שחיתות ושוחד על כל צורותיהם. 16.6 פיתוח מוסדות יעילים, אמינים ושקופים בכל הרמות.

אלו רק דוגמאות אקראיות, צרפתי בלינק בתגובה הראשונה את האתר בעברית עם כל המידע שקהילת קהילת SDG ישראל המדהימה דאגה לו והיא חוד החנית בכל מה שקשור להגשמת המטרות בארץ. יש בקבוצה הרבה מידע, וובינרים, התייעצויות ורעיונות. בתמונה - נורית לבנה שנראית כמו מנדלה


https://www.sdgi.org.il/ אתר עם כל המידע על הSDG

קריאה מהנה!


---------

הפוסט הזה הוא חלק מסדרת פוסטים על קיימות - שהיא התעוזה לדחוק את מרחב האיכפתיות שלנו מעבר למה שהוא היום. בשנה האחרונה אני מתרגלת קיימות, מנסה פתרונות, קוראת, לומדת ומחפשת מידע ורעיונות על איך להיות קצת יותר איכפתית לכדור ולעולם שסביבי. החלטתי שבמשך 30 יום אני אשתף בכל יום צעד אחד קטן שעשיתי לחיים יותר מקיימים וכל זה יהיה תחת ההשאטאג #אנימקיימתעכשיו. אני מצרפת כמה שיותר המלצות ותיוגים לאנשים ונשים בתחום ולהשראות שמצאתי ברשת וגם מחוץ. וכמו בכל סיפור יהיו גם כשלונות בדרך שפחות צלחו אבל שווה ללמוד מהם.


12 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
Post: Blog2_Post
bottom of page