top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תDana Gelerter

23. אריזות גדולות יכולות להציל את העולם

עודכן: 1 ביולי 2020

יש מוצר אחד באיקאה שאני אמליץ לקנות. כשיורדים במדרגות אחרי המסעדה יש סל ענק מלא בקליפים האלו. הקליפסים האלו יכולים לחסוך הרבה מאוד פסולת. יש אותם גם בכל טמבוריה או בשוק ואפילו בסופרים. אם אין לכן, אז זו לגמרי רכישה מועילה. במסע הארוך להפסיק לייצר פסולת אני מקפידה לקנות באריזות גדולות. כן, ממש פשוט. אבל לא באמת. כשאני מגיעה לרגע הקנייה יש לי התלבטות בין הסיכוי ליפול בבזבוז מזון שהיא אחת מהתופעות הנוראיות של המאה העשרים לבין אפס פסולת שהיא המטרה שאליה אנחנו צריכים לשאוף.

אני מקפידה לקנות בחבילות גדולות. כמה שהחבילה גדולה יותר ככה מבחינתי יותר טוב. זה היגיון פשוט שאם נקנה 2 במבות קטנות במקום במבה גדולה נייצר יותר פסולת, אם נקנה כל פעם בקבוק שמן זית של ליטר במקום ג׳ריקן של 5 ליטר זה לייצר עוד פסולת. וכאן לפעמים אני נתקלת בדילמה האם לקחת את הסיכון שאני אקנה חבילה גדולה מידי אבל לא אצליח לסיים את התוכן שלה (בזבוז מזון) #דילמותבסופר. אז ביני לבין עצמי הגעתי להחלטה שדברים שאין להם פג תוקף או שהוא ממש ארוך אני תמיד אקנה באריזה הגדולה ביותר ומנגד דברים שאני מפחדת שאני אזרוק אם אקנה כמות גדולה אני אקנה את האריזה הכי קטנה ואקולוגית שאני מוצאת. ובין לבין אני משתמשת בקליפסים האלו. 4 טיפים שקשורים לאריזות גדולות: בזמן האחרון קופצת לי פרסומת של ג׳ריקן שמפו של ecoLove אם הייתי משתמשת בשמפו הזה הייתי מיד קונה. הטיפ השני, המוצרים באריזות הגדולות יותר נמצאים במדפים העליונים והתחתונים בסופר, תחפשו שם, יש שם עולם שלם. הטיפ השלישי, תמצאו לכן כלים יפים לשמן זית, לקפה שחור, למלח, לפלפל, לעדשים - זה יעשה לכן חשק להוציא את המוצרים מהחבילות ולשים בכלים וככה הם גם ישמרו ליותר זמן וגם יעודדו אתכן לקנות בחבילות גדולות וכל פעם למזוג מהשקית הגדולה לכלי היפה והמיוחד שלכן. והטיפ האחרון, תחלקו או שתקנו במשותף. תקנו באריזה גדולה ותתחלקו כמה חברות/משפחה/מכרות/שכנות. אנחנו בזמנו היינו מזמינים 10 קילו של מלח ים אטלנטי איכותי ומתחלקים בו כל החברים והחברות, ככה גם היינו משלמים 10 ש״ח לקילו וגם היינו מייצרים זבל של שקית אחת.

---------

הפוסט הזה הוא חלק מסדרת פוסטים על קיימות - שהיא התעוזה לדחוק את מרחב האיכפתיות שלנו מעבר למה שהוא היום. בשנה האחרונה אני מתרגלת קיימות, מנסה פתרונות, קוראת, לומדת ומחפשת מידע ורעיונות על איך להיות קצת יותר איכפתית לכדור ולעולם שסביבי. החלטתי שבמשך 30 יום אני אשתף בכל יום צעד אחד קטן שעשיתי לחיים יותר מקיימים וכל זה יהיה תחת ההשאטאג #אנימקיימתעכשיו. אני מצרפת כמה שיותר המלצות ותיוגים לאנשים ונשים בתחום ולהשראות שמצאתי ברשת וגם מחוץ. וכמו בכל סיפור יהיו גם כשלונות בדרך שפחות צלחו אבל שווה ללמוד מהם.

29 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
Post: Blog2_Post
bottom of page