top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תDana Gelerter

20. ״פחות״ חייב להיות ה״יותר״ החדש

עודכן: 1 ביולי 2020

בתחילת הקורונה בשעה 20:00 היינו מחכים לחדשות, לשמוע מה יש להם להגיד. אחרי שבוע שהבנו שאנחנו רק מוסיפים דלק לחרדות שלנו החלטנו בכל יום ב-20:00 לראות משהו אחר. ובגלל שכל התכנים עברו לאונליין היו לנו המוני וובינרים לבחור מהם. בכל ערב בסביבות השעה 20:00 ישבנו נמרוד ואני עם כוס יין וראינו הרצאה אחרת. אני ממליצה לכן גם לעשות את זה. פתאום השעה 20:00 בערב הופכת להיות השעה הכי כייפית ביום. אני מצרפת כאן המלצות ל-2 סרטים וסיור במוזיאון שינעימו לכן את שעת החדשות. היום מציינים בכל העולם את יום המוזיאונים. יום שבו אם לא הייתה קורונה היינו הולכות להרבה תערוכות ללמוד, לקבל השראה וגם סתם לצלם תמונות יפות לאינסטגרם. בזכות הקורונה נתקלתי בסיור בתערוכה Tel Aviv University | אוניברסיטת תל-אביב. תערוכה בשם Plan(e)t - צמחים חושבים, חושבים צמחים. זה רק גרם לי לרצות יותר ללכת לתערוכה אבל זה גם היה איזושהי בריחה מהמציאות לרבע שעה. העולם המופלא של הפטריות - כן כן, אני לא מחדשת כלום כנראה אבל בפוסט של המלצות לסרט Fantastic Fungi יש מקום של כבוד. מסתבר שאנחנו חיות בעננת פטריות שבנויה ברשת כמו הניורונים במוח שלנו ודומה לרשת שיוצרת האינטרנט. מעלינו, מתחתינו, מצדדינו הפטריות שומרות עלינו, על העצים האחרים ואולי אפילו הן אלה שגרמו לנו בני האדם להיות החיות הראשונות עם התבונה והיכולת לתקשר בצורה אחרת מכל החיות. כדי לראות את הסרט צריך לשלם 5 דולר (אם כבר לשלם על משהו זה על זה). והסרט ששבר לי את הלב ובאותה נשימה שאני ממליצה עליו אני גם לא. Planet of the Humans. באופן אירוני הוא יצא ביום כדור הארץ. וזה בעצם סרט שמראה את מאחורי הקלעים של התעשייה שנבנתה מאחורי ״אנרגיה ירוקה״. סרט חשוב, מאוד. שאת המסר הכי חשוב שלו שמתי בתמונה למטה.


סיור בתערוכה https://youtu.be/EnXLbyUY1f4

https://youtu.be/Zk11vI-7czE הסרט של מייקל מור planet of humans

http://watch.fantasticfungi.com/ פטריות חמודות ומסתוריות

תהנו!


---------

הפוסט הזה הוא חלק מסדרת פוסטים על קיימות - שהיא התעוזה לדחוק את מרחב האיכפתיות שלנו מעבר למה שהוא היום. בשנה האחרונה אני מתרגלת קיימות, מנסה פתרונות, קוראת, לומדת ומחפשת מידע ורעיונות על איך להיות קצת יותר איכפתית לכדור ולעולם שסביבי. החלטתי שבמשך 30 יום אני אשתף בכל יום צעד אחד קטן שעשיתי לחיים יותר מקיימים וכל זה יהיה תחת ההשאטאג#אנימקיימתעכשיו. אני מצרפת כמה שיותר המלצות ותיוגים לאנשים ונשים בתחום ולהשראות שמצאתי ברשת וגם מחוץ. וכמו בכל סיפור יהיו גם כשלונות בדרך שפחות צלחו אבל שווה ללמוד מהם.



22 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
Post: Blog2_Post
bottom of page