top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תDana Gelerter

13. מה זה ייחור?

עודכן: 1 ביולי 2020

גיליתי שהטבע הוא המשתלה הטובה ביותר. יש קסם בטבע והקסם הזה שקצת כמו אהבה, אם חולקים אותו הוא מכפיל את עצמו. כשהייתי בצופים לימדו אותנו באחת הפעולות שאסור לקטוף פרחים בטבע או כשקוטפים עלים מהעץ אנחנו פוגעות בו. אני ממש זוכרת שאחרי הפעולה הזו (שהייתה בכיתה ח׳) כל הדרך הביתה הסתכלתי על הצמחים שהיו בבתים והרגשתי שבלי שידעתי כל הזמן פגעתי בהם. כשזרקתי שיבולת כדי לדעת כמה ילדים יהיו לי,כשאספתי עלים שאהבתי (כל אחת והתחביבים שלה), כששיחקתי עם ענף יבש בזמן דיון בשבט.

מתישהו במהלך השנים למדתי על ייחורים. זה הגיע כשעברתי לדירה משלי ורציתי למלא אותה בצמחים. יום אחד אבא שלי קרא לי לחצר הביתית שלנו ואמר לי שהוא מצא עץ של דיפרנבכיה ברחוב. הוא חתך את גזע לחתיכות קטנות, ואת הצמרת הוא שם בכלי פלסטיק עם אדמה והביא לי. לא הבנתי מה הוא עושה, איך הוא פוגע ככה בצמח! בלי פחד הוא פשוט חותך אותו. ואז הוא הסביר לי שמתוך כל חתיכה קטנה של הגזע יצא עץ חדש (!!), חייבת להגיד שהייתי מאווווד סקפטית. אבל אחרי שבועיים הוא קרא לי שוב לחצר והראה לי שהחתיכות הוציאו שורשים ואפילו עלה קטן וחמוד. זו הדרך של הצמח להכפיל את עצמו, ״להשתלט״ על עוד שטח.

חיי השתנו מהקצה אל הקצה (DRAMAAA). מאז זה הפך להיות תחביב, איזה צמח אפשר לשכפל? איך משכפלים? מה צריך כדי לחתוך נכון? ואיזה צמח הכי שווה אני אצליח ״להשיג״ בחינם. פאסט פוווארד שש שנים אחרי והבית שלי מלא בצמחים שלקחתי מהרחוב/מחצרות של הורים/מגינות עירוניות ואפילו מחו״ל - כזו אני, חיה על הקצה.


התחביב התרחב ויש לי שותפה לאובססיה שהיאRotem Schlesingerויחד התחלנו להעביר סדנאות בזום על ייחורים, בסדנה אנחנו מלמדות איזה צמחים הכי קל לייחר (פעולה של השכפול של הצמח) ואנחנו עושות את הסדנאות האלה בהזמנה אישית. אז כן, אני משווקת את עצמי כי אני מתרגשת לדבר על צמחים, ואני מתרגשת לקרב אנשים ונשים לטבע ולהכניס את הטבע הביתה. אם בא לכן, לארגון שלכם, לחברות שלכן, למשרד, לפנק את העובדים או העובדות אז דברו איתנו ונקבע יום ושעה ונבוא לשמח לכן ולכם את הלב ואת הבית.


בתמונה מצד שמאל אפשר לראות את הדיפרנבכיה הענקית שלי שכבר הפכה לעץ שהיא גדלה מהצמרת של הגזע שאבא שלי מצא לפני שש שנים.


---------

הפוסט הזה הוא חלק מסדרת פוסטים על קיימות - שהיא התעוזה לדחוק את מרחב האיכפתיות שלנו מעבר למה שהוא היום. בשנה האחרונה אני מתרגלת קיימות, מנסה פתרונות, קוראת, לומדת ומחפשת מידע ורעיונות על איך להיות קצת יותר איכפתית לכדור ולעולם שסביבי. החלטתי שבמשך 30 יום אני אשתף בכל יום צעד אחד קטן שעשיתי לחיים יותר מקיימים וכל זה יהיה תחת ההשאטאג#אנימקיימתעכשיו. אני מצרפת כמה שיותר המלצות ותיוגים לאנשים ונשים בתחום ולהשראות שמצאתי ברשת וגם מחוץ. וכמו בכל סיפור יהיו גם כשלונות בדרך שפחות צלחו אבל שווה ללמוד מהם.

9 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
Post: Blog2_Post
bottom of page